13 May, 2008

List for engagement...

yuhuu...tahap kerisauan untuk majlis pertunangan telah melanda seluruh saraf..
sbb den xponah pi pung majlis tunang sape2 pung..(campoq sume bahasa ;P)
so aku xnmpk sgt idea..aku cuma penah tgk gambar yg canggih manggih kat fp (foto je dh kos ratus2)
sbb budget tunang hanyalah ciput sajer...dan nk wat simple2...sbb takut overbudget...(bukan kedekut tapi nk berjimat..kawen lagi bnyk duit nk guna..)

so aku pun mengemel kerisauan aku kepada geng normal, pro, and contra (should call this or MES gang..married, engaged and single???)...
hasilnya aku listkan benda2 yg penting untuk tunang..sumer ni diadvice oleh cik normal...
  1. hantaran….brg hantaran, kotak, dulang n lapik dulang (4bende jek…)
  2. baju plus makeup… *nk budget sila makeup sdirik...walaupun mgkn xcanggih tp kita tau kita puas hati*
  3. decoration bilik….. xyah susah2…. letak cadar cantik2, klu ada yg warisan punya leh pinjam… overall bilik xyah….
  4. jamuan… depends on capacity jemputan ko n rombongan dia…. leh consult ngn family..huhu xkan org yg bertunang masak?hikhik
  5. cincin…. *benda paling penting..klu xcamner nk kata dh jadi tunang org..xgitu?*
  6. Discuss ngn ayah pasal appoint somebody jd jurucakap nanti..*kot2 nk berpantun2..hehehe*

ok..lega sket dlm kepala..sbb brg hantaran dh dlm kepala (walaupun my dear dgn yakin kata 5 balas 7)..tapi haku still kena backup plan...hiasan, dulang n lapik still kena fikir camner...

baju aku dh ada..dh lama beli sbb kenan sgt..tinggal operasi basuh bagi wangi...makeup aku bleh la..makeup kit kena tambah sket..selendang maybe beli kat Jalan TAR..

deco xleh fikir lagik sbb wat kat umah atok sedara..so most probably dia akn kuarkan warisan dr anak2 dia yg dh kawen

jamuan bagik ayah kawtim ngan sedara mara

cincin dh setel..risik 1, tunang 1.... *banyaknyer cincin perempuan*... mine simple jer xde batu2...kawen je esok klu nk ada batu 1

jurucakap...bagi ayah setel...

overall banyak lagi sebenonyer xsetel tapi dh clear sket *untk yg poning bertunang leh refer list ni*

tambahan untk yg suka bergambar+mampu lehla hire fotog+videog..untk org mcm sy..sy cuma guna kamera digital yg sy ada..dn mintak tolong adinda yg terror guna mesin digital ini :)

No comments:

Post a Comment